NYTTIG CHOKLAD MUGCAKE ♡

Slängde ihop något helt otroligt gott imorse efter sett så otroligt många "healthy konton" på instagram göra nästan likadant. Och det blev helt enkelt raveparty i min mun!!!
 
Det var första gången jag gjorde det så det var ju såklart lite extra pirrigt att göra det för att jag inte ville att något skulle bli fel, men gäller bara att följa receptet från grunden.
Jag gjorde en mangofluff som topping som blev så otroligt god. Man kan göra hur många olika "fluffar" som helst, nästa gång ska jag prova hallonfluff, kan inte bli annat än gott!
 
Jag hade ganska brottom tyvärr så upplägget blev inte så snyggt, men huvudsaken det var gott och ni får se lite hur det ser ut, och jag tycker absolut ni ska prova på detta! det var absolut inte första gången för mig.

Här har ni receptet
Ingredienser mugcake:

  • 1 dl fiber havregryn
  • 2 äggvitor
  • 1/2 dl mjölk
  • 1/4 dels banan
  • 1 msk kakao

1. Häll ner alla ingridienser i en skål och mixa med stavmixern.
2. När allt är en rinnig massa så häller du ner det i en skål/mugg/glas som tål microvågsugn och hög värme.
3. Ställ in den i micron i 3min på högsta effekt.
4. Vänd skålen/muggen/glaset upp och ner över ett fat och sen har du en härlig muggformad sak framför dig! Jag tog en skål som var alldelles förstor, därför blev min inte så jätte "fin" men äsh.
5. Toppa med valfria tillbehör, Jag hade mango och några skivade bananer! Nomnomnom!

 

Ingredienser mangofluff:

  • 2dl mango
  • 1 äggvita
  • 1 klick kvarg
    Och det mixar du tills det blir ett litet "fluff" 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0